Facebook

תוכנות אנטי וירוס: שוות את ההשקעה?

מחקר חדש שעשה ארגון IMPERVA במסגרת ה- Hacker Intelligence Initiative, בשיתוף סטודנטים של הטכניון, מגלה שלא כל היקר הוא זהב – לפחות לא בעולם האנטי וירוסים

ה- Hacker Intelligence Initiative נועד לגלות טרנדים חדשים של מחתרות ה- cybercrime. דו"ח דצמבר מגלה שהיעילות של תוכנות האנטי וירוס ויכולות הגילוי שלהן נמוכות למדי. "הוצאה גדולה של משתמשים וארגונים על תוכנות כאלה עלולה להיות לא מוצדקת." אומרים אנשי Imperva.

"זה לא אומר שאנחנו ממליצים לא להשתמש בתוכנות אינטי וירוס, אבל אפשר בהחלט לשקול שימוש במוצרים חינמיים. הזמן שלוקח לתוכנות אנטי וירוס שונות להתעדכן ולאתר וירוסים חדשים יכול להגיע לכדי ארבעה שבועות."

לא כל היקר הוא זהב... תוכנות אנטיוירוס והיעילות שלהן לא תלויה במחירן
לא כל היקר הוא זהב… תוכנות אנטיוירוס והיעילות שלהן לא תלויה במחירן

זה לא חדש, האמת. היכולת של תוכנות האנטי וירוס לגלות וירוסים תלויה לא מעט בתפוצתם. ככל שיש יותר מחשבים נגועים, הסיכוי של הווירוס להתגלות הוא גבוה יותר. בין ההפצה לבין שלב הגילוי, יכולים וירוסים שונים לפעול באין מפריע, מתחת לרדאר.

מה שיעור הגילוי הראשוני?

יפתיע אתכם אולי, אבל במרבית המקרים, יכולת הגילוי הראשונית – תפיסה על הסריקה הראשונה – של וירוס חדש, היתה נמוכה מ- 5% בממוצע. השעור הזה עלה ל- 100% במוצרים של מקאפי, והגיע לשעורים של 91% ויותר בכמה מוצרים אחרים, בינהם Avast החינמית ו- Emsisoft שגם לה גרסא חינמית, ומוצרים של קספרסקי ו- ESET.

אז האם שווה או לא שווה להשקיע באנטי וירוס יקר?

אנחנו חושבים שקודם כל חייבים להתקין אנטי וירוס. חייבים גם להקפיד לעדכן את התוכנה – רצוי בצורה אוטומטית – וחייבים לוודא מדי פעם שהיעילות שלה עדיין גבוהה.

דבר שני – וחשוב לא פחות – הוא להקפיד על הרגלי הגלישה שלכם: לא לפתוח אימיילים חשודים, לא להוריד תוכנות ו'סרטים' ממקורות לא ידועים או בטורנטים למיניהם ולא להתפתות להוריד מפתחות תוכנה והאקים מסוגים שונים.

ספקיות האינטרנט מספקות שרות אנטי וירוס חינמי או בתשלום של 10 ש"ח לחודש. אם השרות ניתן חינם, להערכתנו הוא כדאי. אם מדובר בהוצאה של 120 ש"ח לשנה – 30$ – הרי שכדאי לקנות מנוי למוצר כמו זה של מקאפי ולכל הפחות לשלב אנטי וירוס עם תוכנה לסריקת מייל וגילוי phishing כמו מייל וושר, שאותה ניתן לקנות ולהתקין גם דרכנו.

לידיעה המלאה

דילוג לתוכן