Facebook

לקראת סוף 2015: שלושה כללים לדיוור מוצלח

אני מאוד אוהב את הכלי הפרסומי-שיווקי שנקרא "רשימת דיוור": כשהדיוור נעשה נכון, כשהוא מעניין וכאשר הוא מציע דברים ותוכן שהלקוחות והנמענים באמת צריכים ויכולים למצוא בהם תועלת – זהו בהחלט כלי יעיל. זהו כלי מצוין לשימור לקוחות אבל גם למכירות ואז גם לגיוס לקוחות חדשים.

אנחנו עובדים היום עם שני גופים שמציעים את השרות הזה – אחד הוא "רב מסר" והשני הוא Mail Chimp. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. כששואלים אותנו במה לבחור, אנחנו מציעים ללקוחות שלנו לנסות לעבוד עם שניהם ולראות מה מתאים להם יותר. בנוסף, ישנן חברות CRM (ניהול קשרי לקוחות) שמציעות מנגנוני דיוור משלהן.

באתר שלהם, מייל צ'ימפ מפרסמים טיפים שונים לייעול העבודה עם רשימות דיוור. בחרתי להביא כאן חלק מהטיפים שלהם, בהתאמה לנעשה בארץ ועם התובנות הקטנות שלנו. חלק אתם בוודאי מכירים והם ירעננו את זכרונכם, וחלק יהיו (אנחנו מקווים) חדשים.

ראשית יש לזכור שניוזלטר חייב שיהיו לו מטרה, אסטרטגיה ועיצוב.

  • מטרה: לכל אימייל שאתם מוציאים צריכה להיות מטרה ברורה ותועלת ללקוח או למנוי על האשגרים. לפני שאתם בכלל יושבים לתכנן את הניוזלטר הבא שלכם, שאלו את עצמכם "למה חשוב לשלוח את המייל הזה דווקא עכשיו"? למה שהמנוי יחשוב שהדיוור הזה רלוונטי לו, ומה התועלת שיש בו לו?

לדוגמא, הדיוור הזה נשלח אליכם ממש לפני שבעלי עסקים מתחילים לתכנן את מהלכי סוף השנה שלהם, לפני זה את מבצעי החנוכה, ומי שמוכרים לחו"ל – את הדיוורים ללקוחות והספקים לכריסטמס. הרעיון מאחורי הדיוור הזה אם כן, הוא להביא תועלת למי שמתכוננים לחודש דצמבר (ולשאר ימות השנה, כמובן).

  • אסטרטגיה: אחרי שהחלטתם מה תהיה מטרת הדיוור, החליטו על האסטרטגיה שלכם. האם הדיוור יכיל מידע? אולי הצעות שיווקיות? אולי שילוב של השניים? ובכלל, האם אתם רוצים אולי לשלוח סדרה של דיוורים – תזכורות לאירוע או מבצע שאתם עורכים?

האסטרטגיה של הדיוור צריכה – בעיני – להתאים לא רק למטרה, אלא גם לאופי ולסגנון של העסק שלכם ושל הלקוחות שלכם. זה לוקח אותנו כבר קצת לנקודה הבאה, אבל אני כן רוצה לחזק את העניין הזה.
אם אתם מדוורים לרוב תוכן אינפורמטיבי או white papers, זה בהחלט בסדר להוסיף מדי פעם הצעה שיווקית או מכירתית, אבל לא לשכוח גם אז לשמור על הסגנון הקבוע שלכם. "הפצצה" של מיילים ממי שלא נוהג בכך לרוב, עלולה להתקבל לא טוב אצל המנויים.

  • תוכן: מייל צ'ימפ משתמשים בביטוי "design", אבל זה הרבה יותר מעיצוב (גם הם מתכוונים ליותר). זו כל תכולת הדיוור למעשה, איך היא מעוצבת וכתובה. בעניין הזה הייתי אומר שישנם חמישה דברים שחייבים להקפיד עליהם:
    שמירה על סגנון ושפת המותג: אם אין לכם שפת-מותג כתובה ומוגדרת, צרו אותה עכשיו והשתמשו בה לרוחב כל מה שאתם מפיקים. אתר, דיוור, כרטיסי ביקור וכדומה. הרבה אנשים לא "קוראים" במכה הראשונה, אלא "מצלמים", ולכן עיצוב קבוע לניוזלטר הוא דבר מאוד חשוב.

– תוכן כתוב ונמענים: לא כל מה שאתם כותבים יהיה רלוונטי לכל המנויים שלכם. נסו לפלח את הרשימה ולשלוח דיוורים רלוונטיים ככל האפשר או כתובים בצורה שונה, אם צריך.

– "ההנחה על הדף" או ה- layout: עצבו את הדיוור כך שזיהוי המותג שלכם יהיה מיידי ושהוא יציג בצורה קלה וברורה את התוכן שלכם. למשל, שימו את הלוגו למעלה, במקום ברור ובולט והשתמשו בתמונה כדי לרענן את מראה הדיוור או להעביר מסר חשוב. מצד שני, אל תשתמשו במיליון תמונות או בתמונות בגדלים שונים, רבים.

– הנעה לפעולה: אל תשכחו להניע את הלקוח לעניין שלשמו נתכנסתם – קניה, הצטרפות לאירוע וכו'. עשו את זה בצורה נוחה ובולטת, מהירה לשימוש.

– בידקו את יעילות המסר: נסו עיצובים שונים ומסרים שונים על מספר מנויים והחליטו מה יעיל ומה עובד בשבילכם הכי טוב.

דילוג לתוכן