Facebook

למה הפרסום ברשת לא זול?

האם לא דיברו איתנו תמיד על זה שמודעה בגוגל או בערוצים אחרים מחירה רק "כמה שקלים"? לא, ומכמה סיבות. אלה לא קשורות בהכרח במחירי הפרסום בצינורות הפרסום השונים, אלא באופי צינורות הפרסום, שהשתנה מאוד.

מחיר מודעה בסיסית בגוגל יכול להיות נמוך מאוד – 2-3-5 שקלים – אך יכול להמריא ולהגיע למספרים גדולים מזה, אף בסדרי גודל. אבל גם אם אתם מתכננים לשלם רק 5 ש"ח על כל קליק, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם הוצאה של 1000 ש"ח ויותר בחודש, ודי בקלות: 10 קליקים ביום – 50 ש"ח – 25 ימי פרסום בחודש = 1250 ש"ח. כמובן שיש מי שעוסקים בתחומים בהם 10 קליקים ביום הם לא ריאליים, אבל אם אתם בענפים ה"נכונים"? אלה הסכומים בהם תדברו. לפחות.

כיום יש יותר ויותר ערוצי פרסום מדידים (כאלה שאפשר למדוד את התוצאות שלהם) והצורך לערוך את הסטטיסטיקות האלה בנה תעשייה שלמה של מומחי פרסום (בעיני עצמם או באמת) שידעו לנתח את הקמפיינים השונים ואת יעילותם. השרותים האלה עולים כסף, שבעבר היה מגולם לא מעט פעמים בתקציבי הפרסום עצמם או שלא חייבו עבורם, והנה לכם עוד סעיף הוצאות. ניהול של קמפיינים עולה היום – לפחות – כמה מאות שקלים בחודש, וזה לפני עלות הקמה וכל מיני פטנטים אחרים.

ומה לגבי קריאייטיב? כתיבה או עיצוב באנר?

גם אלה עולים כמובן כסף. נכון שהם תמיד עלו כסף, אבל הם עלו כסף למי שהיו רגילים להוציא את ההוצאה. העניין הוא שהאינטרנט הכניס למעגל המפרסמים גם עצמאים ועסקים קטנים מאוד, שלא היו רגילים מעולם לשלם עבור שירותי קריאייטיב, ועכשיו הם מוצאים את עצמם עומדים בפני שתי אופציות:

לשלם ולקבל תמורה טובה ויעילות פרסום גבוהות – ראו הערותי במאמרון הזה על שובו של הקריאייטיב.

לסמוך על כל מיני פטנטים אחרים, פייברים למיניהם ועל עצמם, ולקבל מסעות פרסום פחות יעילים וטובים. במקרים האלה הם מוציאים סתם כסף, מתייאשים ויוצאים ממעגל המפרסמים.

אז מה האופציות לפרסום זול באינטרנט?

האופציה הראשונה היא לקחת אוויר, להבין שזה הולך לעלות כסף, להקציב כסף לקמפיין ולפרסום ולהשתמש בשרותים של בעלי מקצוע טובים בתחום.

האופציה השניה היא להשתמש במה שהרשת מציעה ובמה שכלי הפרסום עצמם מציעים: עצות טובות, מאמרי לימוד והנחיה וכלי מדידה יחסית יעילים – גם אם לא ידידותיים. לקחת את כל אלה ולהכנס פעם אחת לעניין, ללמוד אותו ולעשות את הטוב ביותר שאפשר בעצמכם. בצורה הזו אתם יכולים לחסוך לא מעט עלויות ולקבל תוצאות טובות למדי. זיכרו לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם באמת – גוגל, רשתות חברתיות או אתרים מסוימים ומה שאלה מציעים.

דילוג לתוכן