Facebook

הלפטופ הלך לאיבוד. איך מתגוננים?

מחשב נייד או טלפון חכם שמכיל נתוני גישה לאימיילים ולחשבונות אחרים. איך להגן על הדברים הניידים שלכם, למקרה שהם הולכים לאיבוד?

סקר, שערכה לאחרונה חברת אינטל, מגלה ש- 77% מהנשאלים, חושבים שאיבוד המחשב הנייד שלהם, הטאבלט או האולטראבוק, יגרום להם יותר מתח נפשי מאשר אובדן טבעת הנישואים שלהם (55%; דרוג במקום ראשון). למרות זאת, 26%  לא עושים אפילו את הדברים הבסיסיים שהם יכולים לעשות, כדי להגן על המידע והרכוש שלהם.

קליק להגדלה: השטויות שאנשים עושים עם המחשבים הניידים שלהם... ופתרונות אפשריים. (מקור: אינטל)
קליק להגדלה: השטויות שאנשים עושים עם המחשבים הניידים שלהם… ופתרונות אפשריים. (מקור: אינטל)

נניח שאתם בנסיעה לחו"ל, לקחתם מחשב נייד ואיבדתם אותו. מילא, בישראל עוד הייתם יודעים מה לעשות, אבל בניירובי? בדלהי או אפילו בלונדון? זה אבוד. במיוחד כיום, כאשר פריצה לחדרי מלון היא דבר פשוט מאין כמוהו (אפשר, בשימוש בעזרים שעולים פחות מ- 50$), חשוב לא רק לשמור על הרכוש שלכם ולא להשאיר אותו 'סתם ככה' בחדר, אלא גם לדעת מה לעשות, במקרה שהוא נגנב או אבד.

ראשית, אל תשאירו מחשב או טלפון חכם מונחים סתם ככה בחדר. אם אתם יוצאים, הפקידו אותו בכספת המלון או בכספת החדר.

גבו נתונים ומידע לענן או באופן אחר: כך, כשתצטרכו להשמיד קבצים או כשהמחשב יאבד, עדיין יהיה לכם גיבוי של תמונות, מסמכים אישיים, מיילים ועוד.

אל תפתחו קבצים רגישים או חשבונות רגישים במקומות ציבוריים.

ודאו שהמחשב שלכם מוגן בעזרת סיסמא או אפליקציה שמונעת שיתוף קבצים, כאשר אתם גולשים ברשת פתוחה. במידת האפשר, השתמשו ברשתות סלולריות – 3G  או 4G.

השתמשו בתוכנות הגנה יעודיות למקרה של אובדן מחשב נייד: לאינטל יש מערכות כאלה וגם למקאפי ולחברות אחרות. לטלפון נייד אפשר להשתמש  ב- Prey או אפליקציות דומות לה, שמשתקות את המכשיר או מוחקות את כל המידע שעליו.

השתמשו ב- GPS של המכשיר, כדי שניתן יהיה לאתר אותו.

אם אתם נועלים את המכשיר או את המחשב, השאירו מסך כניסה שעליו מופיעים פרטי הקשר שלכם. תתפלאו, אבל יש עדיין אנשים טובים, שישמחו להחזיר לכם טלפון או מחשב נייד שאבד.

אם עשיתם את כל הדברים האלה, הראש שלכם בוודאי פנוי לחשוב על בניית אתר חדש לעסק שלכם. צרו איתנו קשר עכשיו, נשמח לעמוד לרשותכם.

דילוג לתוכן