Facebook

דברים באתרים, שנשמח שיעלמו ב- 2014

מאמר ב- Mashable  בנושא הזה, גרם לנו לחשוב על אותם הדברים שאנחנו רוצים שסוף-סוף יעלמו מאתרי אינטרנט בשנה הקרובה. המאמר הזה – שנוגע בעניינים עיצוביים-פונקציונליים – מגיע בזמן שבו ישראל נכנסת לעידן הנגשת האתרים, מה שעומד לגרום כאן ללא מעט כאבי ראש לדי הרבה אנשים, אבל זה לא העניין הפעם. העניין הוא כאמור אותם דברים שהגיע הזמן להפטר מהם באתרי אינטרנט.

אתר פלאש
פלאש: חייב ללכת (כל התמונות – אתר קמפרי סודה, איטליה)

עם חלק מ- 12 הסעיפים שמציגים אותם מרואיינים במאשאבל אני נוטה להסכים (יכול להיות שמיכל לא תסכים, אבל היא מחוץ למשרד עכשיו). חלק מהם ממש לא נכונים ומעידים על חוסר הבנה, וחלק הם pure stupid: הדוגמא לעניין האחרון היא ההערה על "hello world", אותו פוסט לדוגמא שמוכנס אוטומטית בהתקנות של וורדפרס. כן, זה חייב לעוף מכל אתר, אבל זה לא באמת משהו פנדמנטלי לענייננו.

אז בואו נראה, כמה דברים שאנחנו אוהבים לשנוא – והרשימה פתוחה, כמו תמיד, להערות:

– פלאש: אוי, אם יש משהו שצריך להרוג, הם אתרי פלאש. אני נכנס ללא מעט אתרים של חברות לייפסטייל ומוצרי יוקרה וגופי אלכוהול שונים ומשונים. זה נורא. האתרים האלה גוזלים כל כך הרבה זמן מהגולש, שזה פשוט התעללות. אני כבר לא מדבר על תצוגה של פלאש בניידים.

עוד מסך פלאש
וואו – 98% תוך דקה!

– פרלקס: ראו סעיף "פלאש". אם אין לכם ממש סיבה טובה לזה, לא חייבים. נכון שאנחנו משתמשים בזה באתר שלנו, אבל יש לנו סיבה טובה (רצינו להראות שאנחנו יכולים)…

– קרוסלת תמונות: אני דווקא אוהב את הקונספט של גלרית תמונות בדף הבית. אבל התמונות האלה חייבות להיות רלוונטיות, ורצוי שתשאנה מסר כלשהו. שלוש עד ארבע תמונות זה מספיק. זכרו שאף אחד לא יושב לצפות בזה כמו בטלויזיה ולכן חשוב שיהיה מסר וחשוב קישור רלוונטי מהתמונות.

תמונות ושברי תמונות
!!!I CAN SEE! I CAN  SEE

– תמונות אווירה על כל המסך: במאמר במאשאבל, מישהו מציע להעיף את התמונות הגדולות. לטעמי זו תהיה טעות. יש אתרים שהקונספט מתאים להם, ממש. יש אתרים אחרים שלא זקוקים לזה. זה לא אידיאלי מבחינת SEO, אבל זה מוסיף לעניין באינטרנט ואנחנו לא יכולים שהכל ייראה אותו דבר.

– גלריה עם thumbnails או תמונות מתחלפות אוטומטית (או נעות): אוי, זה זוועה. אתמול בדיוק ישבתי עם לקוחה, ששאלה אותי למה התמונות בגלריה לא זזות בעצמן. "ואם הקצב לא יתאים לך?" שאלתי. "צעירים שונאים את הקצב האיטי, המבוגרים מתעבים קצב מהיר." הפתרון שלנו? הקלקה על חץ למעבר. שאנשים יעשו קצת ספורט מול המחשב, מה יש?

– ריבוי אלמנטים בדף הבית: הרבה לקוחות שוכחים למקד את הגולשים שלהם בדברים החשובים, ומציעים יותר מדי אלמנטים בדף הבית.  ואגב, אחרי המון פגישות עם לקוחות ו- prospects, אחת המסקנות שלי היא שמי שאחראי על בניית אתר בארגון חייב להיות איש או אשה מאוד חזקים באופיים. למה? כי לכל אחד יש דעה וכל אחד מכיר מישהו שמכיר איזה יועץ והכל נהיה בסופו של דבר מיש-מאש אחד גדול. אריק שרון היה יכול להיות לקוח אידיאלי.

אתר קמפריסודה
סוף סוף – אפשר לשתות משהו? אני כבר צמא!

– אתר רספונסיבי לעומת אתר מותאם: כן, ריספונסיב זו מילת המפתח. זה גם נחמד, טוב, ומגניב לראות איך שהכל משתנה כשמצרים את חלון הבראוזר. מצד שני, האם שאלתם את עצמכם מהם הצרכים של מי שגולש בסמארטפון? האם הוא או היא באמת רוצים לראות את כל הקטלוג שלכם על מסך של 4.3 אינץ'? אני כן בעד אתר מותאם, אבל מותאם לצרכים ולא לעיצוב. אם הדסקטופ מתאים גם למובייל – סבבה. אבל אם הלקוחות שלכם במובייל רוצים קודם כל לדעת איפה אתם יושבים ומה שעות הפתיחה שלכם – תנו להם את זה בראש, דבר ראשון.

דילוג לתוכן