Facebook

בניית אתרים לעסקים: חמש נקודות לשאול ולזכור

כל עסק ואפילו כל עצמאי זקוקים היום לאתר אינטרנט. אנחנו יכולים לדבר שעות על ההבדל שבין אתר לעסק מול פעילות ברשתות חברתיות – יתרונות וחסרונות – אבל כמעט כל יועץ שיווקי או מי יש לו עסק יגיד לכם, שאתר לעסק הוא הדבר הראשון שצריך אחרי צרור כרטיסי ביקור.

אולי אפילו לפני.

בניית אתרים לעסקים היא היום עסק גדול. יש מאות ואולי אלפי אנשים שעוסקים בתחום, ומציעים שלל פתרונות. אבל מה באמת עומד מאחורי "בניית אתרים", או "בניית אתרים לעסקים"?

מכו שאמרנו, ברשת ישנן הרבה הצעות לבניית אתרים לעסקים: ראינו "בניית אתר ב- 139 ש"ח" (למה דווקא?), בניית אתרים באופן עצמאי ובניית אתרים בחינם וכל מיני המצאות אחרות. ישנה חברה ישראלית שמצליחה מאוד בתחום של בניית אתרים באופן עצמאי, ואנחנו לר מתווכחים עם ההצלחה. אנחנו רק שואלים: "האם מדובר בבניית אתרים שמתאימה לך"?

אלה חמישה דברים בסיסיים שחשוב לדעת בבניית אתרים לעסקים – כלקוח.

  1. האם מדובר בבניית אתר עצמאי? מי שמציעים לכם בניית אתרים בחינם או בסכום נמוך, האם האתר שהם יבנו עבורכם יהיה באמת אתר עצמאי? רוב – אם לא כל – האתרים שבונים בשיטות האלה, הם חלק מחוות אתרים גדולה. אתם לא לבד ואתם לא עצמאיים. אם תגדלו, או תריבו עם מי שבנו את האתר הזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם עושים הכל מחדש.
  2. ככל שמדובר בבניית אתרים לעסקים, אבטחת מידע ושרידות האתר היא דבר סופר חשוב. האם מדובר בבניית אתרים בטוחים ומאובטחים? המערכות החינמיות לא תמיד מתוחזקות בצורה שיטתית וטובה ולרוב אין עם מי לדבר אם קורה משהו – בידקו את זה!
  3. עסק הוא דבר דינמי. הוא צומח כל הזמן. מכאן, שגם בניית אתרים לעסקים צריכה להיות כזו, שתאפשר צמיחת האתר. מה היכולת שלכם להוסיף מודולים? כמה מוגבל האתר שתבנו "בעצמכם" או "חינם"? מה יקרה מחר, כשתרצו להוסיף חנות מקוונת, למשל?
  4. מה היכולת שלכם לשנות עיצוב? בבניית אתרים לעסקים, אנחנו לא מדברים (רק) על מחיר, אלא בעיקר על היכולת: צבעוניות חדשה? אולי צורה לגמרי אחרת? הרשת מתעדכנת כל הזמן. אופנות משתנות והעסק שלכם משתנה. אתם באמת רוצים להשאר עם אותה צורה ואותו אתר במשך שלוש או חמש שנים?
  5. מה המחיר האמיתי של האתר שבונים לכם? כמה תשלמו על אחסון ו"תחזוקה"? 200 ש"ח לחודש? 300? ומה נפח האחסון? בבניית אתרים לעסקים, הראיה היא ארוכת טווח. שימו לב שלא יציעו לכם אתר זול, וידפקו אתכם אחר כך עם תוכנית אחסון אתרים יקרה וקמצנית, שלא מאפשרת לכם לצמוח.
דילוג לתוכן