Facebook

בלוגים באתרים לרופאים: למה כן ולמה לא

אין ספק שלבלוג באתר – בין אם מדובר באתר לרופא ובין אם מדובר באתר למרפאה, כל נותן שרות או אתר עסקי אחר – ישנה חשיבות גדולה בקידום אתרים. אבל מהם הדגשים שיש לשים על התוכן באתרים לרופאים ואתרים רפואיים, והאם הם עלולים לגרום נזק דווקא באתרים מסוג זה?

כל מקדם אתרים מתחיל יאמר לכם שכדי לשפר את מיקומכם במנועי החיפוש, הוא ממליץ על פתיחה של בלוג. "בלוג", הוא יאמר, "הוא מקום באתר, שבו אתם מכניסים תוכן חשוב לקידום אתרים."

אז זהו, שלא.

הבלוג באתר הוא ה- interface האישי בינכם ובין הגולשים. אם תחשבו שאתם כותבים אותו לקידום אתרים, אתם לא תגיעו רחוק. בבלוג – ושוב, בין אם מדובר באתר לרופאים או כל אתר אחר – אתם מדברים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם בגובה העיניים, ומשתפים במה שעובר עליכם מבחינה מקצועית, בנימה אישית. זה נכון שלבלוג ישנה חשיבות בקידום אתרים – אתרים לרופאים או אתרים למגדלי בננות – אבל אתם לא מכניסים או כותבים "תוכן" בשביל מנועי חיפוש. אתם חייבים להבין שאתם כותבים תוכן עבור אנשים; קוראים בשר ודם. אם התוכן יעניין את הגולשים באתר שלכם, הוא "יעניין" גם את מנועי החיפוש שיגיעו אליכם וכבר תקבלו את הנקודות שמגיעות לכם בעניין הזה.

רופא מתבונן ב CT באתר רופאים
תפסו מישהו שיצלם אתכם בעבודה! (מקור: ms-office stock)
  1. אז הכלל הראשון בבלוג מקצועי, ובמיוחד רפואי, הוא לשמור על נימה אישית. עניינית, מקצועית, אבל אישית. אם זה חלק מהאופי שלכם, אתם יכולים לספר גם על משהו אישי שקרה לכם, או למחות נגד שר/ת הבריאות, אם זה מה שאתם רוצים לעשות. אבל שימרו על קונטקסט נכון ועל מקצוענות: אתרים לרופאים אינם אתרים של בדרנים או פוליטיקאים, ומה שמתאים להם, לא בהכרח מתאים לרופאים.
  2. זכרו שאתם לא כותבים לעצמכם: להבדיל מבלוג אישי "של ממש", לבלוגים באתרים של רופאים ישנה מהות מקצועית. כיתבו על מה שמעניין אתכם, אבל חישבו על הלקוחות ועל הפציינטים שלכם. ראיתם מקרה מענין במיוחד? פתרתם בעיה רפואית כלשהי בצורה מקורית או קלה – כתבו על זה. מאוד יכול להיות שפציינט שסובל מאותה בעיה ימצא אתכם ואת הפתרון שלכם דווקא מהתוכן בבלוג, ולא במאמר המקצועי באתר הרפואי שלכם.
  3. האם התוכן צריך להיות ארוך? רצוי שלא. למעשה, כבר כאן עברתי את המכסה. אין "כמות מילים", אבל 400 – 450 מילה הם די והותר. הייתי אף אומר שאם הטקסט ארוך, אזי חשוב תוכן ויזואלי – תמונה או וידאו – כדי "לשבור" את הרצף והעומס.
  4. נקודה אחרונה ואולי החשובה ביותר: שמרו על תוכן עדכני ועל רצף פרסומים. אם אתם לא יכולים להתחייב לפרסם – אל תפרסמו או קחו מישהו שיכתוב עבורכם את הבלוג, בשמכם. הדבר הגרוע ביותר – והמסוכן ביותר באתרים לרופאים – הוא בלוג שנראה עזוב, לא עדכני או כזה שלא מעניין את מי שחתום עליו. אם זה לא מעניין אתכם – זה לא יעניין את הגולשים ובוודאי שלא את מנועי החיפוש…
דילוג לתוכן