כמעט שישה מתוך עשרה בעלי טלפונים סלולריים השתמשו בהם בתוך חנות פיזית, לצורך קבלת החלטת קניה בעונת החגים האחרונה (לקראת 2013) בארצות הברית.
– 46% מבעלי טלפונים סלולריים השתמשו בהם כדי להתיעץ עם בני משפחה או חברים בנוגע לקנייה שהם שוקלים לעשות.
– 28% מבעלי טלפונים ניידים השתמשו בהם כדי לחפש ביקורות על אודות מוצר, כדי לסייע להם בקנייה.
– 27% מבעלי הטלפונים הניידים השתמשו בהם כדי להשוות מחירים, ולראות אם יוכלו לקבל מחיר טוב יותר במקומות אחרים.
במצורף, 58% מהנשאלים בסדר עשו שימוש בסלולר לפחות לאחת המטרות, כאשר בני 18 – 29 השתמשו בו הכי הרבה: 72% מבעלי כלל הטלפונים הניידים, ו- 78% מבעלי הסמארטפונים שבינהם, לפחות למטרה אחת מבין השלוש.
הנתון הראשון – 46% מכלל הנשאלים, שחיפשו עצה – מהווה עליה משמעותית במספר המשתמשים מהשנה שעברה: בסוף 2011, "רק" 38% מבעלי הטלפונים הניידים השתמשו בהם לצורך התיעצות בחנות.
הטרנד הזה קיים מן הסתם גם בישראל, למרות שלא נעשה מחקר בעניין. אפליקציות של Zap ו- Kama מאפשרות בדיוק את עניין ההשוואה בין חנויות מקוונות וחנויות פיסיות, וגם חיפוש מהיר ברשת מאפשר איתור מידע על מוצרים רבים. מתוך הנחה שבעלי חנויות פיסיות צריכים להתמודד עם העניין, השאלה היא איך הם יכולים לעשות זאת. האם הסלולר יחליף את המוכרן בחנות, או שנמשיך לשמוע את המשפט האלמותי "קניתי לאמא שלי בדיוק כזה השבוע!"
מקור: PewInternet