Facebook

2016: חוזרים לקריאייטיב

אני חושב ששנת 2016 תהיה שנתו הגדולה של הקריאייטיב – במספר רבדים. בשנים האחרונות עלו וצצו כל מיני טכנולוגיות לפרסום, שכל מומחי הרשת ישבו והעריכו את יעילותן או את העדר היעילות שלהן בפני עצמן. עכשיו, כך נראה לי, הרשת – ובעיקר אנשי השיווק – התחילו את תהליך ההתבגרות שלהם: זה אומר שהם ירצו לשלב בין כל ערוצי הפרסום המאוד מגוונים שעומדים לרשותם (מגוונים מדי ויותר מדי) ולעשות את זה בצורה יעילה – כך שהצרכן יוכל להגיע אליהם מיד – ומדידה. כלי הפרסום השונים, ערוצי הפרסום והטכנולוגיה ייבחנו באופן שבו הם עובדים ביחד כדי לשרת את הקריאייטיב, שהוא זה שיכול להניע את הצרכן לפעולה. משווקים שלא תהיה להם יכולת יצירתית ליצור מסרים מעניינים ומניעים בכל הפלטפורמות שעומדות לרשותם פשוט לא יצליחו ברשת. מסרים כאלה והנעה לפעולה אפשר ליצור רק באמצעים קריאייטיביים, טובים ולעיתים אפילו קלאסיים; כאלה שמתבססים על התובנות הישנות והטובות של מיטב אנשי הקריאייטיב במהלך הדורות.

אני רואה את 2016 כשנה שבה אנשי הקריאייטיב ייקראו ליצור קמפיינים יצירתיים שיציבו את חווית השימוש של הצרכן במוקד העניינים. על ערוצי הפרסום ועל הטכנולוגים יהיה לשרת את הקריאיטיביות ואת חווית המשתמש ולפי זה הם ייבחנו.

שגיא קופר