Facebook

שבעה כללי 'אל תעשה' בתכנון אתר לעסקים קטנים

כלל ראשון בבניית אתרים לעסקים: אל תרוץ

הכלל הראשון בבניית אתר לעסק שלך הוא לעצור לרגע, לחשוב שניה ולתכנן, ואז לצאת לדרך. החשיבה והעצירה לתכנון קשורים בהבנת צרכי הלקוחות שלך עצמך. ודא שהאתר שלך מתאים ללקוחות בכח מבחינה עיצובית (צבעים, גדלי אותיות, שפה ועוד). מבחינות אחרות, שאל את עצמך ואת הלקוחות שלך לאן הם מגיעים כשהם מחפשים חברה או בעל מקצוע מהסוג שלך. איזה מידע חשוב להם לקבל באתר העסק ומהי השורה התחתונה שחשובה להם. הרבה אנשים נכנסים לאתר לעסקים רק כדי לאתר מספר טלפון או כתובת אימייל. הצב את אלה בצורה ברורה באתר העסק או תן קישור ברור מספיק לעמוד 'צור קשר' שלך.

כלל שני בבניית אתרים לעסקים: בלי נצנצים

אוקיי, לא אם אתה מוכר נצנצים; אז זה בסדר. אבל אם אתה לא מוכר נצנצים – אין להם מה לעשות באתר שלך.

הכוונה שלנו היא כמובן לכל אמצעי הפירוטכניקה, הטפסים והבאנרים שמלווים את הגולש בצד הדף, לפופאפים שמיד מנגנים סרטונים עם קול וכל הפלאשים האחרים. אתרים עמוסים מאוד, קולניים, המוניים ומרצדים לא עושים טוב לאף אחד – בעיקר לא לעסק שלך. אתר אינטרנט לעסק צריך להשרות בטחון ומקצועיות ולכן הוא צריך להיות מעוצב כך. ברמת הטקסטים והתוכן לאתרים, זה בסדר להשתמש בהומור, אבל שמור על בדיחות נקיות.

מבטיחים הרבה: אתרים לעסקים
יותר מדי פירוטכניקה? (צילום: מאגר תמונות אופיס)

כלל שלישי בבניית אתרים לעסקים: אל תשכח את ההנעה לפעולה

האתר שלך שם, הגולשים נכנסים אליו ויוצאים בלי להשאיר פרטים ובלי ליצור קשר. מה קורה? אולי שכחת להגיד להם מה לעשות?

הכלל הבסיסי של כל פרסום הוא ההנעה לפעולה: צור קשר עכשיו! דבר איתנו או קנה מאיתנו. ההנעה לפעולה באתר שלנו מדודה מאוד ונעשית בעדינות. אפשר לעשות יותר hard sell ולהניע חזק יותר – זו שאלה של אופי שלך ושל אופי הלקוחות שלך. כך או אחרת, באתר אינטרנט לעסקים – אל תשכח את ההנעה לפעולה. צור איתנו קשר עכשיו, וננסח אותה יחד.

כלל רביעי בבניית אתרים לעסקים: אל תבחר רק לפי מחיר

"הזול ביותר הוא היקר ביותר", "טעמו הטוב של המחיר הנמוך…" כמה פעמים קראת או שמעת את הקלישאות האלה? אולי ישנו שלט כזה תלוי אצלך בעסק?

אנחנו מאמינים שזה נכון. יכולנו בוודאי להציג פורטפוליו גדול ורחב יותר של אתרים לעסקים, אם המחירים שלנו היו נמוכים יותר. מצד שני, אם המחירים שלנו היו נמוכים יותר, לא היינו יכולים לתת שרות אישי כל כך ללקוחות שלנו ואולי לא היינו יוצאים נשכרים בטווח הארוך. וכמו בחירה בבונה אתרים רק על סמך מחיר, גם בחירת מעצב או מעצבת על סמך מחיר נמוך בלבד תגרום בסופו של דבר מפח נפש, יותר מהכל.

כלל חמישי בבניית אתרים לעסקים: אל תשכח לעדכן

תוכן מתיישן די מהר. גם תמונות ואפילו עיצוב. אל תשאיר את האתר שלך להתיישן. הקפד לעדכן תוכן ועיצוב ורענן אותו מידי פעם. החלפת עיצוב על תשתית קיימת היא לא עניין יקר מאוד או מסובך. בהנתן שהאתר שלך נבנה כמו שצריך, אפשר לעשות זאת לעיתים קרובות יותר ולהתחדש באתר חדש לעסק.

התאמת אתרים ללקוחות לעסקים
יכול להיות שהיא אטרקטיבית, אבל אתה מוכר מיסבים למשאבות… האם היא רלוונטית? התאם האתר ללקוח. (צילום: מאגר תמונות אופיס)

כלל שישי בבניית אתרים לעסקים: אל תנסה לתפוס את כולם

אתר אינטרנט, כמו מוצר וכמו בגד, לא יכול להתאים לכולם.  אם הלקוחות שלך מגוונים מאוד, שקול להקים שני אתרים לעסק. אם לא, אפשר לעצב ולחלק את האתר בצורה חכמה, שמנתבת לקוחות בהתאם לצרכים האמיתיים שלהם (למשל באתר רפואי – חלק לרופאים וחלק לפציינטים).

כלל שביעי ואחרון בבניית אתרים לעסקים: אל תעצב בעצמך

ברשת קיימים עשרות ואולי כבר מאות "פתרונות" לבניית אתרים בחינם או בסכומים נמוכים. אם אתה לא מעצב ואם הזמן שלך יקר לך אל תתעסק בזה. אנחנו פוגשים ורואים לא מעט אתרים של עסקים קטנים שנבנו על ידי בעל העסק/בן דודו או השכנה ממול, ועוד לא ראינו אחד כזה שעשוי נכון וטוב. עסק קטן לא יכול להרשות לעצמו אתר גרוע, כבד או איטי. וכמו שעסק קטן לא יכול להרשות לעצמו תוכן שכתוב רע ובשגיעות קטיב, הוא גם לא יכול להרשות שגיאות בעיצוב וכתיבת קוד. בשיחת טלפון אחת נשמח להסביר לך את הנקודה הזה בבניית אתרים לעסקים קטנים – דבר איתנו עכשיו.

 

דילוג לתוכן