Facebook

מדיה חברתית: 10 טיפים

תכנון וישום במדיה חברתית – 10 טיפים

המדיה החברתית היא כיום אחד מערוצי השיווק המתפתחים והמדוברים ביותר. נכון, היא לא בהכרח מתאימה לכל סוג עסק, אבל רוב העסקים הקטנים ימצאו שנוכחות כזו או אחרת במדיה החברתית מועילה להם: מחצית – אם לא יותר – מגולשי הרשת פונים לסיוע מחבריהם ברשתות החברתיות כאשר הם מחפשים מוצר, בעל מקצוע או נותן שרות אחר.

הנה רק שני כללים בסיסיים ובתוכם 10 טיפים שכדאי לכם לאמץ כאשר אתם חושבים על שימוש במדיה חברתית: פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט או לינקדין, או כל מדיום אחר.

נראות משולבת

הכלל החשוב הראשון הוא שילוב של כל ערוצי הנראות שלכם, או מה שנקרא היום "נוכחות דיגיטלית". בין אם אתם בטוויטר, פייסבוק או כל מקום אחר, ודאו שהם כולם "רואים" אחד את השני:

  • השתמשו באייקון של פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות באתר שלכם (“Follow”)
  • הטמיעו כפתורי שיתוף וכד' בתחתית מאמרים או דפים רלוונטיים – דפי נחיתה או מבצע
  • הטמיעו את הפיד שלכם באתר
  • אל תשכחו את כל האייקונים והקישורים האלה במיילים שאתם מוציאים ובפליירים שלכם

תכנון תוכן נכון

הדבר השני שעליכם להקפיד עליו, וזה נכון לא רק לרשתות חברתיות, אלא לכלל הנוכחות הדיגיטלית שלכם, הוא תכנון נכון של התוכן שלכם. תכנון נכון הווה אומר התאמה לצרכים של הלקוחות שלכם ולמה שמעניין אותם, בשלב הראשון. הדבר הזה שונה ממוצר למוצר וממותג למותג, אבל אנשים עוקבים אחרי מותגים ברשתות החברתיות מסיבות מאוד מוגדרות:

  • כדי לקבל הנחות וליהנות ממבצעים שונים
  • כדי לדעת יותר על המוצרים – במיוחד על מוצרים חדשים
  • לצורך שרות לקוחות
  • כדי ליהנות מתחרויות שונות וסתם כדי להתבדר
  • כדי להציע משוב ולהיות מעורבים אישית

שימו לב לא להגזים עם אף חלק מכל אלה: אל תנצלו את המדיה החברתית רק כדי להציע מוצרים חדשים ומבצעים, כיון שאז תחשבו ספאמרים. עיבדו בחכמה, וספקו לקהל שלכם גם מידע, טיפים ועזרה ברוחב לב.

  • תזמנו את שבוע העבודה שלכם ברשתות החברתיות, לדוגמא:

– יום ראשון: מבצעים לחברי הפייסבוק שלכם בלבד (השתמשו בקוד קופון)

– יום שני: מבט אל מאחורי הקלעים של העסק שלכם; התמקדו באנשים

– יום שלישי: יום הטיפים. טיזר בפייסבוק והרחבה באתר או בבלוג

– יום רביעי: התמקדו בלקוחות עם תשובות לשאלות או אפילו סיפורי לקוחות רלוונטיים

– יום חמישי: חדשות מהתחום, קישורים לפוסטים של מומחים בתחום וכד'

ולסיום, רק עוד דבר אחד: הקפידו על שפה ברורה ונקיה, כתיבה ללא טעויות כתיב והשתמשו באלמנטים גרפיים טובים וברורים.

בהצלחה!

צילום שער: ויקטור הנצ'ק

דילוג לתוכן