Facebook
זוג אינטראקטיב בניית אתרים וניהול נוכחות ברשת | ZOOG iInteractive > מאמרים > תוכן וקידום אתרים > תוכן מושג: איך תעשו קידום אתרים בטקטיקות של יחסי ציבור

תוכן מושג: איך תעשו קידום אתרים בטקטיקות של יחסי ציבור

בתקופה האחרונה גוגל ומנועי חיפוש אחרים – ויש כאלה – שמים יותר ויותר דגש על תוכן שגולשים משתפים בו, או לפחות מעמיקים בו. דבר זה הביא הרבה מקדמי אתרים וכותבי תוכן לאמץ שיטות שבמקורן יושמו על ידי אנשי יחסי ציבור. המטרה: הפיכת התוכן שלכם ל"תוכן מושג"

ראשית, כמה מילים על כל הנושא הזה של 'תוכן מושג' – התרגום שלי ל- Earned content.

עולם השיווק מחלק את התוכן לשלושה סוגים:

1. תוכן משולם – או במילה אחרת "פרסום". כל סוג תוכן ותוכן ששילמתם כדי שיופיע, בכל מקום שתחשבו עליו, בין אם מדובר במודעת פרסום או בתוכן שיווקי 'מוסתר'. Paid content.

2. תוכן בבעלותי – Owned content: כל סוג תוכן שנמצא בבעלותכם ויש לכם שליטה עליו. אלה יכולים להיות אתר האינטרנט שלכם, מדי העובדים שלכם או המעטפות שלכם. במידה מסוימת – וחלקית מאוד – זה גם דף הפייסבוק שלכם או חשבון הטוויטר. זה במידה חלקית, כיון שאחרים יכולים לכתוב על הקיר שלכם, או להשתלט בצורה אחרת על השיח ושיג בדף שלכם.

3. תוכן מושג: זהו המצב שבו הלקוחות שלכם או אחרים הופכים לצינור הפרסום שלכם. השגתם את התוכן הזה ולא שילמתם עבורו. היתרון הגדול שלו הוא לא שהוא בהכרח זול, אלא שיש לו קרדביליות – credibility – גבוה. זהו תוכן שגולשים משתפים בו, עיתונאים מפרסמים אותו וכד'. כל שיתוף הוא לינק בחזרה לאתר שלכם ולינקים כאלה שווים הרבה מאוד, מבחינת קידום אתרים.

סוגי תוכן ומדיה - מתוך הבלוג של פורסטר (קליק להגדלה)
סוגי תוכן ומדיה – מתוך הבלוג של פורסטר (קליק להגדלה)

מה ההגיון של קידום תוכן מושג?

והיות ונוצר סביבו buzz, גוגל ושות' מחליטים שזה מה ששווה להם לקדם – כי הוא בוודאי חשוב לגולשים – ואתם קופצים לראש תוצאות החיפוש.

אז מה לעשות? איך לדאוג שהתוכן שלכם יקודם?

Sarah Skerik, מ- PR Newswire ממליצה לכתוב את התוכן שלכם כך, שהוא יביא גולשים וקוראים לשתף בו אחרים. כדי שזה יקרה, הקוראים חייבים להיות מעוניינים בתוכן הזה וממוקדים בו – והתוכן חייב להיות ממוקד בצרכים שלהם.

התוכן, היא אומרת, חייב להניע להקלקה על קישורים בתוכו ולהניע לפעולת השיתוף ממש כמו שפרסום חייב להניע לפעולה. אם תשומת הלב של הקורא לא נרכשת מיד בגלל הצורך שלו בו – הוא לא ישתף אחרים בתוכן, ולמעשה לא ימשיך ויקרא בתוכן או באתר. גם מהנסיון שלי אני יודע, שתוכן שהקורא עובר עליו ולא קורא בו או אותו, לא עושה כלום ולא יוצר אף אחד מהרגשות החיוביים שאני רוצה שהגולש או הקורא יחוש כלפי המותג או המוצר שלי.

אחד הדברים הראשונים שאני מחפש לדעת כשאני כותב תוכן לקידום אתרים או תוכן לאתרים בכלל, הוא מה הבעיה שהגולש מחפש לפתור. כדאי אז לתת לו תשובה שהיא כמו white paper: טיפ או עצה נייטרלית לחלוטין, בלי קשר למוצר שלכם: כתיבת תוכן לאתרים צריכה להיעשות בצורה מקצועית, למשל. אז אתם יכולים לדבר על האופן שבו המוצר שאתם מספקים מספק את הצורך הזה ועונה על הגדרות הצורך. אני יכול לומר לכם שאני יכול לראות איך תוכן שאני כותב משפיע על דרוג אתרים שונים במנועי חיפוש וחוסך בכך הון על פרסום באותם מנועי חיפוש. באותו אופן, קוד תוכנה טוב – כמו זה שאנחנו עושים – וסידור נכון של חלקי הדף, מסייעים בעליה מהירה יותר של האתרים שאנחנו בונים ומשפרים מאוד את הדירוג שלהם בתוצאות חיפוש אורגניות.

פוקוס הוא עניין חשוב! שרה סקריק אומרת שהרבה מההודעות לעיתונות שהיא רואה נעדרות פוקוס. הן מתחילות בנושא אחד, וגולשות לסיפורים שלמים על תוכניות החברה לעתיד. גם בתוכן ל- SEO, הסיפור חייב להיות אותו סיפור: פוקוס. אם נושא המאמר הזה הוא כתיבת SEO כהודעות לעיתונות, אזי אין לי שום כוונה לספר לכם על תוכניות אחסון האתרים שאנחנו מוכרים, למרות שהן יוצאות מהכלל. בהרצאה שנתתי לא מזמן בקורס במכללת תל חי, אמרתי לשומעים שיוציאו קומוניקט על כל דבר שהם רוצים. נכון, לחלק מהקהל זה לא יהיה מעניין, אבל מישהו זה יעניין אותו – זה דבר ראשון. דבר שני, אם תחליטו שאתם צוברים שלוש או ארבע ידיעות לכלל ידיעה אחת (או יותר מדי סעיפים לאותו מאמר) תאבדו את יכולת הפוקוס של הקוראים, ואיתה גם את יכולת הניתוח והמיקוד של מנועי החיפוש. יותר מדי מילות מפתח באותו מאמר יעשו לכם יותר רע, מאשר טוב.

כאן, למשל, יהיה מקום טוב לעצור. אתם מוזמנים להגיב.