Facebook

תוכן שיווקי: מה עושים האמריקאים?

מדי פעם אנחנו מזכירים כמה חשוב התוכן ככלי שיווקי באתרים בכלל, ובאתרים לעסקים בפרט: ההסתכלות בשנים האחרונות על תוכן באתר היתה – ואני מעז לומר שבישראל היא עדיין – הסתכלות צרה, של כלי שמשמש לקידום האתר במנועי חיפוש. אבל זה לא כך: ההסתכלות על תוכן צריכה להיות כעל כלי שמושך קהל לאתר ולמותג. אם הוא עושה את זה, הוא יכול למשוך גם את מנועי החיפוש לאתר ולהגדיל עוד יותר את החשיפה. למה זה? כיון שאם הקוראים מוצאים שהתוכן מחדש להם משהו או מעניין, הם נעצרים עליו וקוראים אותו ומשתפים בו אחרים. כל הדברים האלה מדידים, ואומרים למנועי החיפוש שכדאי להם לכוון גולשים לתוכן (ולאתר) המדובר. בהקשר הזה אפשר לומר שהבסיס שאין לו תחליף מורכב מטקסטים מעניינים, כתובים בשפה טובה וללא שגיאות כתיב(!).

חברת CMI  עורכת מדי שנה סקר אסטרטגיות תוכן בקרב בעלי עסקים בארה"ב ובמדינות נוספות. כדאי לעבור מדי פעם באתר שלהם, כיון שהוא מלא בתובנות מעניינות בלי קשר למחקר השנתי המדובר.

בכל הקשור במשווקים לצרכנים הסופיים, המחקר מצא שהם משתמשים בלא פחות מאשר 11 אופציות או כלי תוכן שיווקי. כ- 93% משתמשים בכלים חברתיים שאינם בלוגים (פייסבוק, לצורך העניין), ניוזלטרים – 80% ומאמרים באתרים שלהם – 78%. המעניין הוא שהשימוש בבלוגים ירד השנה ל- 67% מהעסקים (במקום 72% בשנה שעברה) אבל המספרים עדיין גבוהים – ומשמעותיים. מי שכן עלו בשימוש הם כלי תוכן ממותגים (עליה ב- 10%) – כלים שניתן ליצור בעלות יחסית לא גבוהה כבר היום (שאלו אותנו איך). בנוסף על כל אלה, 75% מהמשווקים משתמשים בתמונות ואיורים כדי להעביר מסרים ללקוחות שלהם.

בתחום המדיה החברתית, 93% מהעסקים אמרו שהם משתמשים בה, אבל הנתון המדהים הוא שתפיסת האפקטיביות של צינורות אלה נמוכה יחסית: רק 58% מהנשאלים דיווחו שפייסבוק יעילה (ירידה של 4% משנה שעברה) ובין הפלטפורמות שעלו נמצאת אינסטגרם וגוגל+. המפתח לשימוש בצינורות המדיה החברתית הוא ללא ספק שילוב בין הפלטפורמות השונות והכרות עם פרופיל המשתמש הממוצע של כל אחת מהן.

מה קורה עם משווקים שמוכרים לעסקים? איך הם עושים שימוש בתוכן כדי לקדם את המותג או המוצרים שלהם?

ראשית, תשמחו בוודאי לדעת – ואם לא אתם, אז אנחנו – שיותר ויותר אתרים ועסקים משתמשים בתוכן ויוצרים יותר תוכן. כ- 70% מהעסקים אומרים שהם יצרו יותר תוכן בשנה החולפת מזו שלפניה ו- 27% אמרו שהם יצרו הרבה יותר תוכן. האחרון, אגב, לא חייב להיות מלל: אלה יכולים להיות צילומים באינסטגרם, אינפוגרפיקות או גם מלל, כמובן.

משווקים לעסקים משתמשים ב- 13 צינורות תוכן שונים. מספר שהמחקר מצא זהה לזה של שנה קודמת. מתוך כל אלה, 92% משתמשים במדיה חברתית (לא כולל בלוגים) ו- 83% משתמשים בניוזלטרים ופחות או יותר אותו מספר משתמש במאמרים באתרים שלהם (81%). בלוגים משמשים 80% מהעסקים ודי ברור למה: מעקב אחרי מה שהספקים עושים, יכול ללמד די הרבה על מגמות שוק ועל מה שמתחרים עושים, ומכאן הביקוש לבלוגים באתרים מסחריים. אינפוגרפיקה משמשת 62% מהעסקים.

עוד נקודה מעניינת היא השימוש ב- SEM (שיווק במנועי חיפוש או "קידום ממומן"). זו הצורה שמשמשת את מרבית העסקים והיא גם האפקטיבית ביותר. כאן ראוי להעיר משהו: לעיתים קרובות אנחנו נשאלים לגבי קידום אתרים אורגני. במקרים רבים – ולא רק לדעתנו – שווה להשקיע את הכסף בפרסום ממומן ולהקפיד לשפר את רלוונטיות האתר או דפי הנחיתה ולתחזק אותם, יותר מכל דבר אחר.

לסיכום: אם אתם לא משתמשים בתוכן ככלי שיווקי, אתם עושים טעות וככל הנראה מפספסים את אחד מהכלים הטובים ביותר ליצירת קשר עם לקוחות חדשים ושמירה על קשר עם לקוחות קיימים. יצירת תוכן חדש באתר או במדיה חברתית לא מצריכה ישיבות אל תוך הלילה ופחות או יותר כל אחד ימצא משהו לעניין בו את הלקוחות שלו. נקודות כמו תיעוד אסטרטגיית תוכן ומחקרי ROI – החזר על השקעה – הם כבר "שלבים למתקדמים", אבל גם זה לא מדע טילים…