Facebook

פרסום ברשת ובגוגל במיוחד

אחד הדברים שמאוד התפתחו בשנתיים-שלוש האחרונות, הוא כל נושא הפרסום באינטרנט. מה שבעבר היה מוגבל לבאנרים מסוגים שונים – בעיקר פלאש, שחינו סר מאוד – ולמודעות 'מילים' בגוגל, קיבל תאוצה רבה. אספתי כאן כמה מחשבות על דברים בהם נתקלתי בתקופה האחרונה.

גם היום, פרסום בגוגל הוא ככל הנראה האופציה המשתלמת והטובה ביותר לעסק הקטן, במיוחד בישראל, בה מנוע החיפוש הזה שולט. כאן קיימים מספר עקרונות שחשוב מאוד להכיר ולדעת כיצד ליישם. יש כבר מי שמתמחים בכך, ולא אחזור על כל הדברים, אלא על אחד או שניים.

היתרון הגדול של פרסום בגוגל הוא לא המחיר של המודעות עצמן. זה יכול ועלול להאמיר, אם לא יודעים כיצד לקבוע את מחיר המודעה. היות ושיטת התמחור היא בורסאית – על פי היצע וביקוש למילות מפתח מסוימות – חשוב מאוד לדעת באילו מילות מפתח לבחור, ומתי להשתמש בהן; מתי להעלות בכלל את המודעות והפרסום.

דוגמא פשוטה, קלאסית, שתמחיש את העניין, היא פרסום למגזר הדתי: בעולם ה'ממשי' הייתם בוודאי מפרסמים בעיתוני סוף השבוע. אבל בעולם הווירטואלי, האם הייתם מפעילים את מודעות גוגל שלכם בימי שישי ושבת?

דפי נחיתה או למה מוביל הפרסום בגוגל?

האם אתם מפנים את מודעת המילים או הבאנר לאתר שלכם, לדף נחיתה או לפייסבוק? גם כאן, כמו בבחירת מילות המפתח או עיתוי הפרסום, חייבים לחשוב.

האם פרסום לקהל מבוגר מתאים שיכוון לדף ברשת חברתית? אני חושב שלא. נכון שהקהל הזה נמצא שם, אבל ממש לא בהמוניו. בכלל: פייסבוק ורשתות חברתיות הוא לא המקום שלכם ברשת, ודנתי בזה בעבר. כך, גם פרסום לקהל צעיר עדיף בעיני שיכוון לאתר או לכל הפחות לדף נחיתה. בכלל, קרנו של פייסבוק בכל המגזרים ובהרבה גילאים יורדת והולכת, לא רק אצל מבוגרים או צעירים מאוד (בעיקר תיכון). המנהג של 'דפי נחיתה' גם הוא לא לגמרי ברור לי.

אני מבין את הצורך בדף ממוקד להפנות אליו מהמודעה בגוגל, אבל למה לסגור בפני הגולש את כל האופצית והאפשרויות לגלוש אחר כך באתר? זכרו את טיפוס הבוגר שאתם רוצים לתפוס אותו: אותו גולש שרוצה לבדוק בעצמו, לחקור את הדברים, לפני שיגיע אליכם עם רשימת המכולת, נכון לקבל הצעת מחיר. אם אתם מכריחים אותו לשתף פעולה עם מוכרן או מוקדן ש"יחזור אליו", אתם הורגים את הסיכויים שלכם.
ובנוסף כיום, בגלל ענייני פרטיות ורגישות בכל הקשור בהכנסת פרטים למאגרי מידע, יהיה זה בעיני א-ב של פרסום בדפי נחיתה, לא להכריח לקוח להשאיר פרטים, אלא לאפשר לו ליצור קשר בצורה עצמאית ונוחה, או להמשיך לגלישה באתר.

באנרים ופרסום ישיר באתרים

נקודה שלישית ואחרונה היא הצורך בפרסום ישיר באתרים מול פרסום בגוגל: צורך זה עדיין קיים ועודנו חשוב. יש חשיבות גדולה למסר קבוע, שחוזר ומופיע מול הגולש בכל פעם שהוא נכנס לאתרים המעניינים אותו. נכון, אתם עדיין יכולים לתת באנר בגוגל – ולא רק מודעת מילים – אבל התחלופה עלולה להיות בעוכרכם, גם אם הסכמתם לשלם הרבה עבור כל קליק. צריך לזכור שככל שהוא חשוב ויעיל, פרסום במנועי חיפוש בכלל הוא רק חלק מתמהיל פרסום וחלק מ'שמיכה' שאתם רוצים להתכסות בה, בלי שתהיה קצרה מדי.